Friday, January 01, 2016

Tanggungjawab baharu





31 Disember 2015, tengahari, saya dipanggil untuk ke bilik pengarah BPI. 

Tujuan: menerima surat pelantikan sebagai pengetua di SMA Shamsul Maarif Al-Wataniah, Tg Piandang, Perak. Tarikh kuat kuasa: 4 Januari 2016. 

Alhamdulillah. 

Perasaan? Bercampur baur. 

Terharu kerana diberikan kepercayaan. 

Teruja untuk menempuh cabaran baharu. 

Seronok sebab balik kampung. 

Sedih kerana bakal meninggalkan rakan-rakan di BPI dan KPM amnya. 

Sedih kerana tak dapat meneruskan kuliah sirah saya di Surau Almizan P8, Surau Annajah P9, Surau Bangi Perdana, Surau Jubli Perak dan Surau Abdul Rahman bin Auf (ketiga-tiganya di Bandar Baru Bangi). 

Lagi sedih kerana terpaksa meningalkan qaryah saya, Presint 8, Putrajaya. 9 tahun saya di sini. Surau Almizan adalah rumah kedua saya. Jemaah Almizan adalah keluarga saya. 

Setelah 20 tahun berkhidmat di luar Perak (2 Mei 1995 saya mula bertugas di SMK Bukit Gading, Sg. Buloh Selangor), saya dapat berbakti dan membantu anak negeri kelahiran saya. 

Insyaallah saya akan lakukan yang terbaik. Motto saya "Bahagia Membantu" akan saya praktikkan sepenuhnya insyaallah

والله المستعان